středa 4. ledna 2012

Tip na rovnoměrné hoření a hezké svíčky

Svíčky ve skleničkách jsou krásné...ale nejsou zadarmo a tak když už svíčka stojí pětistovku, tak ať aspoň po dobu svého života hezky vypadá:)

Nejčastěji se vám ve svíčce začne tvořit kaňon. A každým dalším zapálením se z něj postupně začne tvořit Grand Canyon :) ... Stalo se to proto, že jste svíčku zapálili jen na chvilku. Vosk okolo knotu se rozpustí jen trochu a při dalším zapálení svíčky se nejdříve rozpustí, jak jinak, opět vosk okolo knotu a poté vosk, který už kdysi rozpuštěný byl... a tak si tam postupně vyhloubíte jezírko :)

Jak tomu předejít?
- před zapálením se podívejte, jak je knot dlouhý a když tak ho trošku přistřihněte (třeba štípáčkem na nehty;)
- svíčku nechte vždy hořet déle, aby se vosk rozpustil až k okrajům.
- pokud možno, palte svíčku na rovném povrchu. Já mám díky pozorování zapálených svíček dojem, že žiju na šikmé ploše.
- yankee (a jiné značky předpokládám také) vyrábí něčo, čemu říkají Illuma-lid. Vypadá to jako taková kovová ozdoba, kterou nasadíte na svíčku a která slibuje rovnoměrné hoření a lepší šíření vůně. Mám dojem, že jsem ji kdysi někde viděla prodávat i u nás. Snad je brzy začnou prodávat na yankee e-shopu, abych mohla vyzkoušet, jestli to opravdu funguje :) Tady se můžete kouknout na americký e-shop, ať si uděláte představu, o čem to tu mluvím:) http://www.yankeecandle.com/accessories/illuma-lid
Já vyloženě potřebuju na příští Vánoce tato kolečka:



a možná pro některé důležitější - Jak to řešit?

Celkem jednoduše a levně:) ALOBAL. Obalte svou svíčku v alobalu a zapalte. Alobal chytá teplo a zahřeje tak vosk po krajích svíčky a ten se postupně rozpustí. Já to používám už i preventivně, počkám si, až se mi vosk úplně rozpustí a pak alobal sundám. Asi to nevypadá nijak zvlášť hezky, někdo na internetu poznamenal, že je to takové řešení z ghetta..ale co, funguje to:)



moje svíčka obalená v alobalu..stylová:)

Červené trio. Fotka nic moc - ale je vidět, že se svíčky netunelují:)
Světlejší vrstvička nahoře je ta, co byla naposledy rozpuštěná.

6 komentářů:

  1. Chci se zeptat, kolik svíček YC vlastníš? :) Igi

    OdpovědětVymazat
  2. Mam asi 15 strednich housewarmeru a pak spoustu vosku na vyzkouseni..ale myslim, ze s tema 30 jsi mě tesne porazila ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Já už jich asi 30 nemám, teď tipuju tak 25, protože některé, co mě moc neuchvátily, jsem darovala dál :) Igi

    OdpovědětVymazat
  4. jsem blázen do svíček mám nově vyzkoušené svíčky WAX LYRICAL krátery netvoří takže nemusím dělat žádné alobalové harakiri http://www.gutea.cz/domaci-vune-a-svicky-/vonne-svicky/ ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. jee, diky za tip:) ja jsem ted malinko prekrocila rozpocet, tak si budu asi muset pockat:) ale uz pokukuju po Snow Flower, Powder fresh do koupelny a pak ty sladke od Jelly Belly (treba strawberry cheesecake nebo treba tangerine), protoze miluju ty bonbony ;) diky.

    OdpovědětVymazat
  6. igi, ja jich mam taky min:) pocitala jsem mezi ne i ty, co byly na ceste..ale dorazilo jich min:) ja zatim nemëla nejakou, co by se mi nelibila ale kamarad uz mi slibil jednu, co dostal darkem a nelibi se mu, asi ji poskytnu azyl:) s kamaradkou jsme si zase rikaly, ze si kazda koupime jednu, vypalime pulku a vymenime:)
    Ktere te neuchvatily, mimochodem?.) at vim:)

    OdpovědětVymazat